Methode voor het maken van gedragskaarten
Pas als je gedrag écht begrijpt, kan je gerichte interventies ontwikkelen.
Met deze tool van Alisson White leer je hoe je een gedragskaart van je doelgroep kan maken. Daarmee begrijp je beter wat hun gedrag bevordert en afremt.
Het stelt je in staat om te ontdekken wanneer mensen eerder geneigd zijn om met systeem 1 of 2 te denken en wanneer je een stimulus moet introduceren of beter inzet op sociale normen.
“A systemic approach to identifying the layers behind what makes a behavior happen’.”
Voor wie en wanneer te gebruiken?
Behavioural mapping kan relatief complex en tijdrovend zijn. Dit hulpmiddel wordt best gebruikt als het doelgedrag duidelijk en specifiek is.
Meer tools en inspiratie
Contextcreatie
Contextcreatie + 1
Klimaatcontroverses? Tijd voor dialoog!
Klimaatcontroverses? Tijd voor dialoog! is een methodiek om dialoog over duurzaamheid te stimuleren bij leerlingen, ontwikkeld door de…
Type
Tool +1
Taal
Frans +1
Contextcreatie + 1
Four Forces-model
Wat is het huidige gedrag van je doelgroep, en naar welk nieuw gedrag wil je hen laten overgaan? Welke hindernissen kunnen zij daarbij…
Type
Tool
Taal
Nederlands
Contextcreatie
The Green Nudges Collection
Website met uitermate inspirerende voorbeelden over ‘green nudges’ die werken.
Type
Website
Taal
Engels